4 Kasım 2015 Çarşamba

Pek çok aşamasında çok farklı deneyimler yaşamamı sağlayan bir ödevin ve etkinliğin sonuna gelmiş bulunmaktayım.
Öncelikle sunum ve slaytın dışında böyle bir sayfa oluşturma isteğim, hem sunum sırasında anlatamayacaklarımı aktarmak hem de istenildiği zaman ulaşılabilecek bir kaynak olması.

İlk başta kullandığım malzemelerden bahsetmek isterim;

6 kutu hızlı yapıştırıcı
3 metrekare köpük
2 metrekare maket kartonu
1 kutu iğne
Bolca mukavva
Yoğurt kabı
Artık tahta parçaları
Tahta çay kaşıklar
Yıldız şehriye
Bolca eva
Yün-İp
Plastik şişe kapağı
Plastik boya
Slikon(yapıştırıcı)
Çim tohumu
Gübreli toprak
Çöp poşeti
Beyaz doktor eldiveni
Zeytin ağacı
Deniz kenarından toplanmış yassı taşlar
Akrilik boya
Sulu boya
Sprey boya
70 çivi
El işi kağıdı
Kumaş
Oklava
Lastik
Artık kartonlar
Çöp şiş çubukları
Tül poşet
Cırt cıt
Pamuk
Elyaf
Renkli Kağıtlar
Fon kartonları
Kopya kağıdı
Fotoğraf
Asedatlı kalem
Çeşitli renklerde boncuklar
Süs malzemleri
Baskı harita
Küçük çit tahtaları
Kuru boya
Uçan yapıştırıcı
Sim süsleme

                                        ve diğer malzemelerin yanına birazda emek kattıktan sonra bu noktaya geldim. Bu malzemeleri artık, kullanılmayan malzemelerden seçmeye dikkat ettim. Pek çok aile dostumuzdan, komşularımızdan ve arkadaşlarımdan bu konuda destek gördüm.Kullanmadıkları malzemeleri benimle paylaştılar. Pek çok meslek grubundan fikir aldım. İster istemez ödev hakkında bana merakla bakan pek çok göze okul öncesi eğitiminden ve yapmaya çalıştığım materyalden bahsettim.
Özellikle yaş olarak henüz meslek tercihi aşamasında olan kendimden küçüklere okul öncesi bölümünü biraz daha özendirdim. Nelere dikkat etmem gerektiği ve hangisinin daha tercih edilebilir olduğunu görmek için nesnel gözlemler yapmaya karar verdim. 6 yaşındaki yeğenimin ilgisini çeken etkinliklere daha da önem vermeye çalıştım. Herkesle yaptıklarımın bir kısmını paylaşıp onlardan da çeşitli yorumlar alarak (Avukat, Öğretmen, Öğrenci, Ev hanımı, Emlakçı, Müzisyen, Esnaf gibi çok farklı yerlerden insanlarla) geniş bir bilgi havuzu oluşturdum ve inşa sırasında faydalanmam gereken anlarda bu bilgilerden faydalandım. Güzel yaz gecelerinden, hafif soğuk bir kasım akşamına kadar uzanan bir maceradan şimdi izninizle ayrılıyorum. Yukarıdaki bölümde 2. ve 3. sayfalarda materyallere dair bolca fotoğraf ve bazı yapım aşamalarından pozlar yer alacak...

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder